پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261660
حماسه ۹ دي به دنيا نشان داد مردم ايران يک‏صدا و مستحکم است
تاریخ انتشار : 1401/10/09 15:55:22
نمایش : 440
امام‌جمعه فارسان گفت: حماسه ۹ دي در بحبوحه تبليغات گسترده رسانه‌هاي بيگانه و فضاسازي‌هاي سران فتنه به دنيا نشان داد که جامعه ايران با سلايق و علايق مختلف در اصول و محکمات خود يعني اسلام، انقلاب، ولايت‌فقيه، استکبارستيزي يک‏صدا و مستحکم است.
حجت‌الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار پيرامون 9 دي‌ماه گفت:9 دي روز بصيرت و ميثاق با ولايت است. به اين واقعه بايد از منظرهاي مختلف نگاه کرد چون يک بعد ندارد. جريانات به وجود آورنده، جريان مردمي که مقابله کرد، خواص آگاه، خواص بي‌بصيرت، خواص مطرود، دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي، سرويس‌هاي جاسوسي، ضدانقلاب، کشورهاي استکباري، سفارت‌خانه‌هاي داخل کشور، جريان سکولار و سست ايمان داخلي، پيامدها و آثار فتنه؛ عوامل خنثي‌کننده و از همه مهم‌تر نقش رهبر معظم انقلاب در کور کردن فتنه. پرداختن به هرکدام وقت مفصل مي‌خواهد.
 
 وي افزود: راجع به مردم همين کلام امام گوياست که فرمودند: «من باجرئت مدعى هستم که ملت ايران در عصر حاضر بهتر از ملت عصر حجاز در عهد رسول‏الله و کوفه و عراق در عهد اميرالمؤمنين و حسين ‏بن على عليهم‌السلام مى‏باشند». دشمنان انقلاب چون شناخت کافي از عرق ديني و ملي مردم ايران ندارند و همچنين توجه به نقش و حضور مردم در همه عرصه‌ها ندارند هرازگاهي تحرکاتي برعليه مردم و نظام مردمي آنان و ستون اصلي انقلابشان يعني ولايت‌فقيه دارند.
 
وي بيان داشت: فکر کردند ۳۰ سال از انقلاب گذشته و همه‌چيز تغيير کرده و مردم از همه‌چيز دست کشيده‌اند و ديگر از ولايت هم حرف‌شنوي ندارند لذا وارد عرصه براندازى نظام با استفاده از سه تاکتيک شدند. اول اگر بتوانند جلوي گسترش و صدور دامنه انقلاب اسلامي را بگيرند. دوم نگذارند حاکميت سياسي که بر اساس آموزه‌هاي ديني به وجود آمده ثبات داشته باشد تا الگوي کشورهاي ديگر اعم از مسلمان و غيرمسلمان نباشد. سوم تلاش براي براندازي با استفاده از عناصر معلوم‌الحال داخل و خارج. چهره‌هايي که مطرود انقلاب بودند را مقدس جلوه دادند و دشمنان قسم‌خورده نظام هم باکار رسانه‌اي و تزريق پول و با حربه انتخابات به‌نظام تاختند؛ اما ايمان به خدا و توکل بر او در مردم بصيرتي روزافزون به وجود آورد که منشأ حضور کم‌نظيرشان در عرصه حمايت از ولايت و هدف‏هاى انقلاب شد.
 
امام‌جمعه فارسان اظهار داشت: فتنه پيچيده‌ي سنگين هرروز نقش جديدي بازي مي‌کرد تا اينکه به ساحت قدسي اهل‌بيت و به‌خصوص حسين عليه‌السلام و عاشورا اهانت کردند و گور خود را به دست مردمي که عاشق امام حسين عليه‌السلام هستند، کندند.
 
وي افزود: در حقيقت امام حسين عليه‌السلام به کمک مردم آمد و مقدمات حضور به‌موقع و ميليوني مردم با بصيرت و باغيرت همراه با انسجام و وحدت ملي فراهم شد و حماسه بزرگ و ماندگار ۹ دي سال ۸۸ را در تاريخ ايران ثبت کردند و به جهانيان نشان دادند که هرگز حاضر به عقب‏نشينى از ارزش‌هاي دينى و انقلابى خود نيستند و در برابر هر چيزي که مغاير با اين ارزش‏ها باشد، ايستادگى خواهند کرد.حماسه ۹ دي در بحبوحه تبليغات گسترده رسانه‌هاي بيگانه و فضاسازي‌هاي سران فتنه به دنيا نشان داد که جامعه ايران با سلايق و علايق مختلف در اصول و محکمات خود يعني اسلام، انقلاب، ولايت‌فقيه، استکبارستيزي يک‏صدا و مستحکم است.
 
حجت‌الاسلام ملک پور گفت: آقا فرمودند: اين حضور تجلّى بارزى از هويت و ماهيت انقلاب يعنى روح ديانت حاکم بر دل‏هاى مردم بود. بايد همه توجه داشته باشيم که فتنه ۸۸ به‌دقت تمام و چندلايه و براي اجرا، گام‌به‌گام برنامه‌ريزي‌شده بود که حيثيت نظام و عزت مردم را از بين ببرد و نفوذ ايران را در معادلات بين‌المللي کم کند. به جبهه استکبار اميدواري بدهد؛ و از طرف ديگر بعضي ياران کم‌عمق و بي‌بصيرت انقلاب را در مقابل نظام قرار بدهد.
 
وي اظهار داشت: لذا همان‌طور که حضرت آقا فرمودند: فتنه ۸۸ يک رزمايش عظيم براى نظام جمهورى اسلامى بود. (در رزمايش تمرين مي‌کنند که اگر روزي اتفاقي افتاد آمادگي لازم را داشته باشند.) اما خيلي زود اين رزمايش به عمليات واقعي تبديل شد. ميدان نبردي که مهم‌ترين و سخت‌ترين تصميم‌ها در کمترين زمان گرفته مي‌شد و همه صحنه تحت مديريت حضرت آقا و توصيه‌هاي ايشان هدايت مي‌شد و الا نتيجه جور ديگر بود.
 
وي افزود: يکي از مهم‏ترين درس‌ها از فتنه ۸۸، اين است که تشتت و تفرقه و پراکنده شدن از آرمان‌هاي امام و شهيدان و منويات ولايت و رهبرى، آسيب‌هاي جدى به‌نظام و مردم مى‏زند. ۹ دي مثل فرقان عمل کرد و خط امام را از غير امام جدا کرد. سران فتنه نه توانستند خط امامي باشند و نه در بين مردم جا داشتند و اين‌يکي از دستاوردهاي کمتر ديده‌شده ۹ دى‏ است.
 
انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html